28 Μαρ 2013

Πώς να καλύψετε μια Τούρτα με Ζαχαρόπαστα-How to Cover a cake with Fondant

Φαντάζομαι πως πολλές από σας που ασχολείστε με τη ζαχαροπλαστική και περισσότερο με τη ζαχαρόπαστα έχετε δει διάφορες τεχνικές σχετικά με την εφαρμογή της πάνω σε τούρτα. Είπα να σας δείξω και τον δικό μου τρόπο, ο οποίος είναι καθαρά εμπειρικός και είναι αυτός στον οποίο έχω καταλήξει και μου ταιριάζει.
Για μένα-δεν θα πω ψέμματα-δεν είναι δύσκολο π λ έ ο ν να ντύσω μια τούρτα με ζαχαρόπαστα. Αν και υπάρχουν φορές που μπορεί όλα να πάνε στραβά με την κυρία αυτή, τη ζαχαρόπαστα εννοώ, την οποία φτιάχνω μόνη μου {ειλικρινά δεν έχω δοκιμάσει και άλλη - είναι καλό ή κακό αυτό;;}, που μπορεί να μη θέλει να 'συνεργαστεί' εκείνη την ημέρα για δικούς της λόγους. Έχω όμως αποκτήσει την 'ψυχραιμία' και δεν την αφήνω να με τρομοκρατεί, είμαστε φίλες κολλητές {την έχω προσωποποιήσει, μήπως να με κοιτάξει κανένας γιατρός;; Χρήστο, βοήθεια!!}
Το μεγάλο μυστικό είναι το καλό υπόστρωμα, εκεί δηλαδή όπου θα καθίσει η ζαχαρόπαστα να είναι όσο το δυνατόν πιο άψογο.
Και αυτό θα αρχίσει από το κέικ ή το παντεσπάνι που θα χρησιμοποιήσουμε, το οποίο πρέπει να είναι οριζοντιωμένο-δηλαδή όταν θα το βγάλουμε από το φούρνο να μη σχηματίζει εκείνο το χαρακτηριστικό κεντρικό βουναλάκι {δες Σοκολατίνα νο3 }. Αν συμβεί, απλά κόβουμε αυτό που προεξέχει, το θέμα όμως είναι πως χάνεται έτσι ποσότητα από το κέικ μας.
Έπειτα η κοπή του κέικ, που πάλι θα πρέπει να είναι αναλογική και συμμετρική.
Η γέμιση να είναι ισόποση αν έχουμε παραπάνω από ένα εσωτερικά 'πατώματα'. Αυτό περισσότερο φαίνεται όταν κόβουμε την τούρτα {πρέπει και το εσωτερικό να είναι άψογο, σωστά;}.
Και το τελικό στάδιο είναι η εφαρμογή της βουτυρόκρεμας ή της γκανάς, που θα σκεπάσει και θα θωρακίσει το παντεσπάνι και τη γέμισή του και φυσικά θα αναδείξει τη ζαχαρόπαστα.
Αυτά είναι τα βασικά βήματα για να έχουμε έναν τέλειο 'καμβά' πάνω στον οποίο θα αφήσουμε τη φαντασία μας να 'πλάσει' όνειρα! Και αν αυτά τα βήματα είναι καλά τότε και η ζαχαρόπαστα θα βρει και θα 'καθήσει' τέλεια. Γιατί η ζαχαρόπαστα δεν θα καλύψει τις από κάτω ατέλειες, αντίθετα θα τις ενισχύσει! Οπότε λάβετε τα μέτρα σας!!
Δεσμεύομαι σε κάποια στιγμή να σας δείξω πώς εγώ συναρμολογώ μια τούρτα και πώς εφαρμόζω τη βουτυρόκρεμα {χρειάζομαι έναν καλό φωτογράφο, δακτυλογράφο και μια υπεύθυνη δήλωση για να μην κάνω πίσω χαχαχα!!!}

 
Αυτά είναι τα εργαλεία που χρησιμοποιώ: μια σπάτουλα, έναν πλάστη, έναν κόφτη πίτσας, μια άλλη σπάτουλα 'λειαντή' {δεν γνωρίζω την ονομασία της, είναι το μαύρο με το κόκκινο χερούλι}, τα οποία αγόρασα από χρωματοπωλείο και το απαραίτητο πλαστήρι μου. Όπως διαπιστώσατε δεν είναι ανάγκη να αγοράσουμε τα 'ειδικά' εργαλεία για τη ζαχαρόπαστα που είναι και ακριβά!! {φτάνει να είμαστε εφευρετικές,ε;;}. Και φυσικά την ίδια τη ζαχαρόπαστα, την τούρτα που είναι καλυμμένη με τη βουτυρόκρεμα {την κρατάμε στο ψυγείο και τη βγάζουμε μόνο όταν την χρειαστούμε} και ο νισεστές με τη βοήθεια του οποίου ανοίγω σε φύλλο τη ζαχαρόπαστα, δεν φαίνεται όμως στη φωτογραφία. Αυτά είναι τα απολύτως απαραίτητα, ειλικρινά!


Αρχίζουμε με τη ζαχαρόπαστα που πρέπει να μαλακώσουμε με τη βοήθεια βουτύρου και με πολύ καλό πλάσιμο. Η ζαχαρόπαστα πρέπει να είναι πολύ καλά 'ενυδατωμένη' για να μην κάνει επιφανειακές χαραγές. Έπειτα απλώνουμε νισεστέ στο πλαστήρι μας και ανοίγουμε σε φύλλο περίπου 3 φορές μεγαλύτερο από τη τούρτα μας. Η τούρτα αυτή ζύγιζε χωρίς ζαχαρόπαστα 1300γρ. Η ποσότητα ζαχαρόπαστας που χρησιμοποίησα ήταν περίπου 500γρ. Είναι πολύ σημαντικό το φύλλο να είναι αρκετά μεγάλο για να έχουμε τα πλαϊνά της τούρτας άψογα χωρίς 'ρυτίδες'.

Με τη βοήθεια του πλάστη ανασηκώνω και 'σκεπάζω' την τούρτα με τη ζαχαρόπαστα. 'Λειαίνω' με τα χέρια μου την πάνω επιφάνεια έτσι ώστε να φύγει τυχόν παγιδευμένος αέρας και αρχίζω να 'δουλεύω' τα πλαϊνά, πάλι με τα χέρια μου κάνοντας κινήσεις από πάνω προς τα κάτω χωρίς όμως να ασκώ πίεση.




Και φτάνουμε σε αυτό το σημείο {η από κάτω φωτογραφία} όπου πρέπει να πω πως χρησιμοποιώ και τα δυο μου χέρια, τα οποία βάζω αντικριστά, δηλαδή οι μύτες των δαχτύλων του ενός χεριού ακουμπάνε με αυτές του άλλου και κάνω κινήσεις αγκαλιάζοντας, 'χαιδεύοντας' και ταυτόχρονα πιέζοντας ελαφρώς με τις άκρες της κάθε παλάμης μου, τη βάση. Ελπίζω να καταλάβατε {χρειάζομαι φωτογράφο ή απλά να βολευτώ με έναν τρίποδα;;!!}.

Και αρχίζουμε να αφαιρούμε την περίσσεια της ζαχαρόπαστας τμηματικά και με τη βοήθεια του κόφτη πίτσας. Πρώτα αυτήν που προεξέχει γύρω από τη βάση της τούρτας.

Έπειτα και πολύ προσεκτικά αφαιρούμε τη ζαχαρόπαστα που προεξέχει περιφερειακά και τριγύρω από τις άκρες της τούρτας μας.

Και με τη βοήθεια της σπάτουλας σπρώχνουμε τη ζαχαρόπαστα στο εσωτερικό της τούρτας με απαλές και κοφτές κινήσεις.


Για το τελικό φινίρισμα χρησιμοποιούμε τη σπάτουλα 'λειαντή' πάλι προσεκτικά και διορθώνουμε τις όποιες μικρές ατέλειες παρουσιάστηκαν κατά την εφαρμογή της ζαχαρόπαστας.


                                      Και ιδού το αποτέλεσμα.

Η ποσότητα της ζαχαρόπαστας που τελικά 'έμεινε' πάνω στην τούρτα αυτή ήταν περίπου στα 300γρ. Γενικά μου αρέσει να υπάρχει ένα λεπτό στρώμα ζαχαρόπαστας όπως και βουτυρόκρεμας αλλά αυτό πάντα εξαρτάται από το σχέδιο που θέλουμε να κάνουμε.
Ο 'καμβάς' αυτός φυλοξένησε το 'Μωράκι Λουλουδάκι' όπως ονόμασα αυτήν την τούρτα!



           Καλές δημιουργίες

 <a href="http://www.bloglovin.com/blog/5421695/?claim=wub44kahuw2">Follow my blog with Bloglovin</a>

58 σχόλια:

  1. Τέλειο! Ποτέ δεν είχα σκεφτεί πόση διαδικασία χρειάζεται! Όλα όμως θέλουν την τέχνη τους, κι εσύ την κατέχεις!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Αμαλία!
      Δεν είναι χρονοβόρα η διαδικασία απλά θέλει 'εξοικίωση'!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  2. Δεν εχω λόγια ενα τεράστιο μπράβο Στελλα μου!!!!!πολλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολυ χρησιμη αναρτηση Στελλιτσα!
    Μπραβο σου, γιατι ξερω ποση διαδικασια εχει να βγαλεις μονη σου τις φωτογραφιες και να γραψεις μια τοσο αναλυτικη αναρτηση!
    Φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα μου, μόνο μια συμπάσχουσα μπορεί να καταλάβει!!!!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  4. Προσωπικά δεν το έχω...καθόλου το χέρι!!!
    Και για μια ακόμη φορά λέω: Mπράβο σου και πάλι Μπράβο σου, Στέλλα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πηνελόπη μου και εγώ έτσι έλεγα μέχρι τα 30 κάτι μου!!
      Μήπως να το ερευνήσεις λίγο παραπάνω;;;
      Φιλάκια σας πολλά!!

      Διαγραφή
  5. Στέλλα μου τι να πω??
    Respect!!!!
    Είσαι καταπληκτική!!!!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ωραίο και αναλυτικό το ρεπορτάζ! Είναι ένα θεματάκι να φωτογραφίζεις βήμα-βήμα και να φτιάχνεις ταυτόχρονα! Μπράβο Στελλίτσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κατατοπιστικότατη αυτή η ανάρτηση! Ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το κάνεις να φαίνεται πολύ απλό βρε Στέλλα μου!
    Την έχω πάρει με στραβό μάτι τη ζαχαρόπαστα, αλλά τώρα αρχίζω να αναθεωρώ!! Σε μπελάδες θα με βάλεις μου φαίνεται!! :)
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασε Ερμιόνη μου δεν έχεις να χάσεις κάτι!
      Και άμα πάρεις το κολάι, γίνεται απλό!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Τέλεια αυτο με την σπάτουλα που σπρωχνεις την ζαχαροπάστα προς τα μεσα δε το ειχα σκεφτει.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολλά μυαλά, πολλές ιδέες Μαργαρίτα
      και είμαστε εδώ για να τις μοιραζόμαστε.. τις ιδέες ;)!!

      Διαγραφή
  10. όνειρο !!!!!!!!!! θερμα συγχαρητήρια για την παρουσίαση!!!!

    φιλια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αριστουργηματικό!
    Εγώ προσωπικά την θαυμάζω πολύ τη δουλειά σου.
    Τώρα δε που την είδα και βήμα - βήμα, έχω ενθουσιαστεί πολύ περισσότερο.

    Συγχαρητήρια Στέλλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άντε λοιπόν καλονοικοκυρά μου,
      πάρε τις μικρές σου και αρχίστε να δημιουργείται!
      Φιλιά πολλά Χρυσαυγή!

      Διαγραφή
  12. Θέληση,υπομονή,επιμονή ,κουράγιο.Αυτές οι λέξεις μου έρχονται στο μυαλό όταν αντικρύζω τέτοιες αριστουργηματικές δουλειές.Κέφι,χαρά,μεράκι σαν δεύτερες σκέψεις ή σαν συνακόλουθα των δημιουργημάτων σου.Μπράβο σου Στέλλα μου!!!
    Φιλιά πολλά,πολλά.



























    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με 'σκιαγράφησες' με τα ουσιαστικά σου, Φωτεινή μου!
      Έτσι όπως τα γράφεις είναι!
      Ευχαριστώ πολύ!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  13. Υπέροχο! Και πάλι πολλά πολλά συγχαρητήρια:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλημέρα Στέλλα!! Πόσο ευκολο το κανεις να φαινεται ποσο δυακολο ομως ειναι!!!! Φτιάχνεις υπέροχα πράγματα μπράβο σου. Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχει τη δυσκολία του αυτή είναι η αλήθεια!
      Αλλά αν αγαπάς κάτι πολύ, νομίζω πως
      και τα δύσκολα γίνονται εύκολα!!
      Ευχαριστώ πολύ!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  15. Μπελαλίδικο αλλά σίγουρα αξίζει! Το αποτέλεσμα είναι άψογο!
    Συγχαρητήρια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. καλη σου μερα!!! απαιχτη η στελιτσα!!! ευγε σου!!!!!!!!!!!!!!

    φιλια μια ομορφη κυριακη να εχεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. εξαιρετική ανάρτηση να μαθαίνουμε κιόλας....μπράβο σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλώς σας βρήκα Στέλλα!
    Κατατοπιστικότατες οι οδηγίες σας!!! Συγχαρτήρια!
    Αυτές οι πατουσίτσες στη τελευταία φώτο μου ξύπνησαν παλιές θύμησες!!!
    Να 'στε καλά!
    Καλό βράδυ και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Στέλλα, έχει την διαδικασία της η ζαχαρόπαστα, αλλά το αποτέλεσμα αν ακολουθήσουμε σωστά τις οδηγίες, είναι πολύ ωραίο. Πολύ χρήσιμη και κατατοπιστική η ανάρτησή σου. Ευχαριστούμε.
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειρήνη νομίζω πως η ζαχαρόπαστα δίνει άλλη ομορφιά στην τούρτα!
      Εγώ σε ευχαριστώ!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  20. καλησπέρα Στελλάκι μου!
    πολύ μ'αρέσει που βάζεις tutorials!! το μωράκι λουλουδάκι είναι όλα τα λεφτά!!
    φιλούμπες, καλό σ/κ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Θα στειλω την ανάρτηση σε φίλη που εχει ταλέντο σε αυτά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. εισαι φοβερη συγχαρητηριαααααα η ανπαρασταση σουυυυυυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Καλησπερα και απο μενα και ενα μεγαλο μπραβο για την υπομονη σου!!!
    Η αναρτηση σου αυτη με βοηθησε να φτιαξω και εγω την πρωτη μου τουρτα με πολυ επιτυχια!!!Μια ερωτηση πως μπορουσε να κανουμε τους κυκλους πανω στη χαρτινη βαση που βαζουμε την τουρτα ετσι ωστε και η βαση να ειναι καλυμμενη με ζαχαροπαστα?ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Τένια!
      Χαίρομαι που βοηθήθηκες από την ανάρτησή μου αυτή!
      Σχετικά με την ερωτησή σου, θα ανοίξεις σε φύλλο τη ζαχαρόπαστα και θα σκεπάσεις τη βάση. Μετά θα αφαιρέσεις την περίσσεια.
      Ελπίζω να βοήθησα!

      Διαγραφή
  24. Είσαι φοβερή και αυτό το βήμα - βήμα που μας δείχνεις όλη τη διαδικασία, βοθάει πάρα μα πάρα πολύ.Μάλλον μέσα στο Σ/Κ θα δοκιμάσω τις συμβουλές και τη τεχνική σου και ο Θεός Βοηθός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, Georgette!
      Ελπίζω να τα κατάφερες, αν τελικά επιχείρησες να φτιάξεις μια τούρτα με ζαχαρόπαστα!

      Διαγραφή
  25. Τέλεια!!! Θα τα καταφέρω με τόσο αναλυτικά βήματα!!!
    Να σου κάνω μία ερώτηση; Μπορώ να διακοσμήσω καλύτερα μια τούρτα εκτός από την ζαχαρόπαστα...με σαντιγύ ή με βουτυρόκρεμα; Τί είναι καλύτερο από τα δύο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Άννα!
      Νομίζω πως εξαρτάται από το απότέλεσμα που θέλεις.
      Γίνεται να φτιάξεις μια τούρτα και μετα τρία αυτά υλικά είτε με ζαχαρόπαστα, είτε σαντιγύ είτε βουτυρόκρεμα!
      Και πάλι, με τα τρία αυτά υλικά μαζί σε μια τούρτα, γέμιση σαντυγί, επικάλυψη βουτυρόκρεμα και από πάνω ζαχαρόπαστα!

      Διαγραφή
  26. Σε "ζηλεύω" που κανείς τοσοοοο τελειες τούρτες εγω λεω να επιχειρήσω να φτιάξω ζαχαροπαστα ελπίζω να τα καταφέρω θα ήθελα να σε ρωτήσω κάτι στη τουρτα μπορούμε να βάλουμε ότι κρέμα θέλουμε και να βαλουμε τελευταία στρώση βουτυροκρεμα και απο πανω τη ζαχαροπαστα ας πούμε κρέμα γκαρνι γινεται???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπορείς να φτιάξεις την τούρτα σου με όποιο παντεσπάνι-κέικ θέλεις και να το γεμίσεις με όποια κρέμα-σαντιγύ θέλεις, Άννα!
      Φτάνει να έχεις ακολουθήσει τα βήματα για το σωστό ψήσιμο και το στήσιμο της τούρτας, tutorials των οποίων υπάρχουν στο blog!
      Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια..με υπομονή, επιμονή και αγάπη είμαι σίγουρη πως θα φτιάχνεις υπέροχες τούρτες!

      Διαγραφή
  27. Γεια σου, Στέλλα, σ'ευχαρσιστω πολύ για blog σου, είναι πραγματικά μεγάλη βοήθεια.Θα ήθελα να σου κάνω μια μόνο ερώτηση. Σκοπέυω να ζρησιμοποιησω΄έτοιμη ζαχαρόπαστα. Πόση ώρα πριν πρέπει να την βγάλω απο το ψυγειο; Η πρέπει να την μαλακώσω με τα χέρια μου; Σε ευχαριστω εκ των προτέρων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την ζαχαρόπαστα δεν την κρατάω στο ψυγείο..θέλει να είναι καλά κλεισμένη σε ζελατίνα και την φυλάμε σε δροσερό και σκιερό μέρος.
      Πριν την χρησιμοποιήσεις θα την μαλακώσεις, πλάθωντάς την!

      Διαγραφή
  28. Καλησπέρα Στέλλα μου!!!Η δουλειά σου είναι καταπληκτική..Πάρα πολύ χρήσιμες συμβουλές για κάποιον που θέλει να αρχίσει να ασχολείται..Να σε ρωτήσω όμως βρε κορίτσι μου οταν την απλώνεις μετα πως τη σηκώνεις δε σου κολάει στον πάγκο και επίσης εμένα καταστρεέφεται σπάει όταν παω να τη σηκώσω..Ευχαριστώ εκ των προτέρων..!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα σας!
      Πριν ανοίξω τη ζαχαρόπαστα ρίχνω από κάτω νισεστέ. Ο νισεστές δεν επιτρέπει στη ζαχαρόπαστα να κολλήσει στην επιφάνεια.
      Όσο για το σπάσιμο της ζαχαρόπαστας..πριν την ανοίξετε χρειάζεται λίγο πλάσιμο για να μαλακώσει, επίσης θέλει προσοχή και η χρήση του νισεστέ γιατί μπορεί να αφυδατώσει τη ζαχαρόπαστα και έτσι να σπάει!
      Ελπίζω να βοήθησα!
      Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια!

      Διαγραφή

Σας ευχαριστώ για το σχόλιο!