8 Φεβ 2016

Πώς να φτιάξετε Ζαχαρόπαστα

Όταν το 2010 έφτιαξα την 1η τούρτα μου με ζαχαρόπαστα δεν φανταζόμουν πως θα μπορούσα κάποια στιγμή να φτάσω στο σημείο να ψήνω, στήνω, καλύπτω και στολίζω μια τούρτα και να είναι ταυτόχρονα νόστιμη και όμορφη {η εν λόγω τούρτα ήταν του γιου μου, ο Ben Ten, και από την οποία δεν έχω κρατήσει φωτογραφικά ντοκουμέντα..κακώς βέβαια, να σας έδειχνα από που ξεκίνησα! Δεν βλεπόταν..αλήθεια!!}.

Επειδή λοιπόν όταν θέλω κάτι ΠΑΡΑ πολύ, δίνομαι ψυχή τε και σώματι. Το πρώτο πράγμα λοιπόν που θέλησα να μάθω είναι τι εστί αυτή η ζαχαρόπαστα, βρε παιδί μου! Μην κοιτάτε τώρα που μπορείτε να τη βρείτε σε διάφορα καταστήματα και να έχετε μια άποψη της υφής και της γεύσης της.
Πατούσα σε άγνωστα νερά και πειραματιζόμουν. Βάλθηκα να φτιάχνω διάφορες συνταγές με ή χωρίς ζελατίνη, με ή χωρίς γλυκερίνη.
Ώσπου έπεσα σε αυτήν, την οποία φτιάχνω πλέον με κλειστά τα μάτια {που λέει ο λόγος} και μπορώ να καταλάβω αν θα είναι καλή ή θα χρειαστεί παραπάνω άχνη ή θα με δυσκολέψει στο άνοιγμα.
Αυτό που θέλω να πω είναι πως ακόμα και έτσι, πάλι θα υπάρξουν φορές που δεν θα είναι αυτήν που θέλω αλλά θα μπορώ να τη 'συμμαζέψω' και αυτό γιατί έμεινα πιστή σε αυτήν, την έφερα στα μέτρα μου..είμαστε φίλες κολλητές {το έχω ξαναπεί αυτό}!! Στις τούρτες μου χρησιμοποιώ πάντα χειροποίητη ζαχαρόπαστα..όχι ότι έχω κάτι με την έτοιμη αλλά νομίζω πως είναι πιο νόστιμη και εύκολη στον χειρισμό.
Βρείτε λοιπόν μια συνταγή ζαχαρόπαστας που σας αρέσει, εξοικειωθείτε μαζί της και αυτή θα σας είναι σχεδόν πάντα πιστή..αυτή είναι η δική μου {πλέον} συνταγή και δεν την αλλάζω {ποτέ δεν λέω ποτέ)}!

           Υλικά
  • 800-1000 γρ. άχνη ζάχαρη {χρησιμοποιώ τη συγκεκριμένη μάρκα}
  • 1/4 κ.γ. cmc {προαιρετικά}
  • 1 κ.σ + 2 κ.γ. σκόνη ζελατίνης
  • 1/4 της κούπας νερό
  • 1 κ.γ. βούτυρο {ξέχασα να το βάλω στη φωτογραφία}
  • 1 κ.σ. γλυκερίνη βρώσιμη {δες παρακάτω στα notes} 
  • 1/2 κούπα γλυκόζη

          Εκτέλεση
  1. Συγκεντρώνουμε τα υλικά μας. Έχουμε ήδη ανοίξει ένα φύλλο διάφανης μεμβράνης για να καλύψουμε κατευθείαν τη ζαχαρόπαστα. 
  2. Βάζουμε τη ζελατίνη σε γυάλινο μπολ και προσθέτουμε το νερό. Αφήνουμε για 2'-3' ή μέχρι να απορροφηθεί το νερό. 
  3. Σε ένα μικρό κατσαρολάκι βάζουμε λίγο νερό {ένα δάχτυλο} και το τοποθετούμε στο αναμμένο μάτι της κουζίνας. Από πάνω προσαρμόζουμε το μπολ με τη ζελατίνη χωρίς όμως να ακουμπάει στο νερό {μπεν μαρί}. Θέλουμε πρώτα να ρευστοποιηθεί η ζελατίνη και αμέσως προσθέτουμε τη γλυκερίνη, τη γλυκόζη και το βούτυρο. Ανακατεύουμε μέχρι να ενσωματωθούν όλα τα υλικά σε ένα μείγμα {πάντα πάνω στο μάτι της κουζίνας}. Είναι έτοιμο όταν γίνει τελείως ρευστό, χωρίς 'θρόμβους' γλυκόζης..σημαντικό!
  4. Σε ένα μεγάλο πλαστικό ή γυάλινο μπολ βάζουμε και τα δυο σακουλάκια της άχνης, 800 γρ. Δεν κοσκινίζω την άχνη. Κάνουμε μια γούβα στο κέντρο και χύνουμε το μείγμα της ζελατίνης.
  5. Και αρχίζουμε το πλάσιμο. Εγώ πλάθω με τα χέρια..ούτε στο μίξερ ούτε με γάντια. Για να μην κολλάει το μείγμα όταν το πλάθω κάνω το εξής..το χάρτινο περιτύλιγμα από το βούτυρο δεν το πετάω, το κρατάω για να λαδώνω τα χέρια μου και για να 'περνάω' τα ταψάκια μου. 
  6. Δεν καίει το μείγμα μας, τουλάχιστον όχι τόσο πολύ που να μην μπορούμε να το χειριστούμε με τα χέρια.
  7. Σιγά σιγά αρχίζει να 'μαζεύται' και να παίρνει μορφή.
  8. Πλάθουμε με δύναμη. Εγώ όλη την διαδικασία την κάνω μέσα στο μπολ. Εσείς αν θέλετε μπορείτε να μεταφέρετε τη μπάλα της ζαχαρόπαστας σε μια επιφάνεια και να συνεχίσετε το πλάσιμο εκεί μέχρι η άχνη να απορροφηθεί όλη. Αν ακόμα έχουμε την αίσθηση ότι κολλάει πολύ μπορούμε να προσθέσουμε ελάχιστη ακόμα άχνη αλλά ξεπεράσουμε το κιλό γιατί μετά γίνεται αρκετά σφιχτή, δεν ανοίγει εύκολα, αφυδατώνεται και σπάει.
  9. Τέλος τη μεταφέρουμε στην ανοιχτή μεμβράνη μας, την καλύπτουμε με δυο φύλλα και την αφήνουμε να ξεκουραστεί..δεν την χρησιμοποιούμε απευθείας.                                                               
                    Notes:
  • Η ποσότητα της άχνης εξαρτάται από την υγρασία. Σε περιόδους με υψηλή υγρασία να υπολογίζεται 100 γρ. με 150 γρ. παραπάνω άχνη {καλό θα είναι να έχετε και ένα τρίτο σακουλάκι ανοιχτό δίπλα σας}.  
  •  Για να ανοίξω τη ζαχαρόπαστα χρησιμοποιώ νισεστέ. Θέλει προσοχή όμως γιατί στεγνώνει η ζαχαρόπαστα αν είμαστε υπερβολικοί.  
  •  Καλό είναι, αφού την φτιάξουμε, να την αφήσουμε για μερικές ώρες να σταθεί για να ανοίγει καλύτερα. Εγώ την φτιάχνω από βραδύς για την επομένη.
  • Για να χρωματίσουμε τη ζαχαρόπαστα χρησιμοποιούμε χρώματα ζαχαροπλαστικής σε μορφή πάστα {δες πώς χρωματίζουμε τη ζαχαρόπαστα}. Μερικά χρώματα έχουν την τάση να 'αφυδατώνουν' τη ζαχαρόπαστα. 
  • Για να 'ξαναζωντανέψουμε' τη ζαχαρόπαστα αρχικά βρέχουμε λίγο τα χέρια μας και πλάθουμε. Αν εξακολουθεί να είναι 'στεγνή' μπορούμε να αλείψουμε τα χέρια μας με λίγο βούτυρο και να προσθέσουμε ελάχιστη γλυκερίνη και να πλάσουμε. 
  • Η γλυκερίνη που χρησιμοποιούμε είναι φυτική και μπορεί να αγοραστεί από το φαρμακείο. Κυκλοφορεί σε μεγάλο λευκό πλαστικό μπουκάλι και αναγράφει πάνω 'vegetable origin'. Αλλιώς από καταστήματα που πουλάνε ανάλογα με τη ζαχαρόπαστα είδη ή από το διαδίκτυο. 
  • Διατηρείται για αρκετό διάστημα. Χρειάζεται να είναι καλά κλεισμένη σε διπλή πλαστική μεμβράνη για να μην ξεραίνεται. 
Η συνταγή είναι της Lisa Mansour.
                                                   
                                                         ~//~

             Givaway-Δωράκι!
             My HeartShaped Cake..          
Σας αρέσει αυτή η τούρτα-καρδιά; Αν ναι, μπείτε στη σελίδα του blog στο fb Stella's Κουζινομπερδέματα-Οι Τούρτες της Στέλλας, ακολουθείστε τα βήματα που θα δείτε πάνω από την αντίστοιχη φωτογραφία και μπείτε στην κλήρωση για το δωράκι που σας κάνω για του Βαλεντίνου.


                           Καλή επιτυχία!!

11 σχόλια:

  1. Με το cmc δεν σου σφίγγει; Γιατί το βάζεις; Γενικά με αυτή τη συνταγή γίνεται αρκετά μαλακή; και γι΄αυτό το προσθέτεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική είναι μικρή η ποσότητα του cmc αναλογικά και δεν σφίγγει τη ζαχαρόπαστα, την κάνει πιο ελαστική..απλά μερικές φορές βάζω, άλλες όχι και περισσότερο εξαρτάται από τον καιρό.
      Η ζαχαρόπαστα ναι γίνεται μαλακή για αυτό και την αφήνω και την χρησιμοποιώ κάποιες ώρες μετά ή την επομένη όπως γράφω.
      Σου συστήνω πάντως τη συγκεκριμένη άχνη..δεν την κοσκινίζω και δουλεύεται πολύ καλά..

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ! Κάποια στιγμή θα τη δοκιμάσω ;-)

      Διαγραφή
    3. Να σε ρωτήσω κάτι...το cmc από που το αγοραζεις;;;γτ ψάχνω να βρω αλλά δεν βρίσκω πουθενα (από Θεσσαλονίκη ειμαι)...που το πουλανε;;;

      Διαγραφή
  2. Στέλλα κι εγώ χρησιμοποιώ μια συγκεκριμένη μάρκα άχνης. Το έχω παρατηρήσει πως οταν βάζω άλλη δεν γίνεται. Την πρώτη φορά νόμιζα πως εκανα κατι λαθος εγω αλλά μετά κατάλαβα ότι ήταν η άχνη.
    Κι εγω πάντα φτιάχνω ζαχαροπαστα, έτοιμη δεν έχω δοκιμάσει.

    Τέλεια η τούρτα καρδιά ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ με την συγκεκριμένη είμαι πολύ ευχαριστημένη..φαντάζομαι κι εσύ με τη δική σου..σε ευχαριστώ Μάριον!

      Διαγραφή
  3. Κρίμα που είσαι μακριά. Έψαχνα για να φτιάψω την τούρτα της κόρης μου και οι τιμές στην Αθήνα από τα ζαχαροπλαστεία ήταν απλησίαστες. Μόνη μου να την φτιάξω δεν το συζητώ, δεν πιάνει καθόλου το χέρι μου. Κάνεις φοβερή δουλειά. Συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νοτούλα δεν αναλαμβάνω πλέον τούρτες..και οι συγκεκριμένες με ζαχαρόπαστα, φιγούρες και οι 3d δεν είναι φθηνές και δεν πρέπει να είναι γιατί για να έχεις ένα τέτοιο άρτιο και όμορφο αποτέλεσμα απαιτούνται δεξιότητες, γνώσεις, άπειρο χρόνο και πολλή αγάπη!
      Σε ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
    2. Το φαντάζομαι ότι κοστίζουν πολύ γιατί θέλουν πολύ κόπο και πολύ ταλέντο. Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα. Τι ειναι το cmc .που μπορω να το βρω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το cmc είναι βρώσιμη σκόνη που κάνει τη ζαχαρόπαστα πιο ελαστική και σταθερή.
      Θα την βρείτε σε καταστήματα που πουλάνε σχετικά υλικά με αυτά που αφορούν τη ζαχαροτεχνία.

      Διαγραφή

Σας ευχαριστώ για το σχόλιο!